eerste hoorn Hans van der Zanden over de geheimen achter de Grote Symfonie van Franz Schubert
hoe ziet een concert er uit in en na tijden van corona - bent u als concertganger bereid om digitaal te gaan en daarvoor te betalen - spreken we hiermee een nieuw publiek aan - zal de toekomst van muziekfestivals een hybride vorm aannemen?
concertmeester Otto Derolez over het lijflied van Brussels Philharmonic: La Mer van Claude Debussy
"Op dinsdag 4 november geef ik hier in het theater een concert, en omdat ik niet één symfonie bij me heb, schrijf ik halsoverkop een nieuwe, die dan klaar moet zijn.”
thuis in cultuur: de zeven Vlaamse Kunstinstellingen brengen dagelijks voorstellingen en concerten tot in elke huiskamer, via 1 groot gedeeld podium
nieuw cultuurkanaal, op tv en online: Vlaamse regering steunt initiatief van de Vlaamse Kunstinstellingen om een breed cultuuraanbod uit te zenden, van op de verschillende podia in Vlaanderen, naar elke huiskamer en elk scherm
vanaf nu zijn onze livestream concerten betalend - met jouw ticket krijg je toegang tot de livestream én on-demand replay
hoornist Hans van der Zanden over de emotionele rollercoaster van Brahms' 1ste Symfonie.
pianist Julien Libeer over Mozarts 23ste Pianoconcerto: een meesterwerk dat om lef en een zen-attitude vraagt.