Brussels Philharmonic | De Klankband: The Addams Family

De Klankband: The Addams Family

“It became such a huge part of pop culture, that is what kept it alive. They wouldn’t have made that movie 25 years later if it hadn’t been for that TV theme, which was just so omnipresent.” - Marc Shaiman

Ontdek een gloednieuwe podcast-aflevering van De Klankband!
beluister de aflevering hier

ontdek meer afleveringen van De Klankband:
Raiders of the Lost Ark

E.T. The Extra-Terrestrial
Singin' in the Rain
The Artist
Frédéric Devreese

lees meer over Robin Broos:
www.theoriginalsoundtrack.be
www.robinbroos.be

In ‘De Klankband’, een podcast reeks van Brussels Philharmonic, gaat filmjournalist en The Original Soundtrack-auteur Robin Broos op zoek naar verhalen over filmmuziek en muziek in film.

The Addams Family - in concert:
20.09.2024 (20:15) Brussels Philharmonic & Dirk Brossé --- Flagey
21.09.2024 (15:00) Brussels Philharmonic & Dirk Brossé --- Flagey
21.09.2024 (20:15) Brussels Philharmonic & Dirk Brossé --- Flagey

Vier opklimmende muzieknoten, gevolgd door twee keer vingerknippen. Het is genoeg om de toon te zetten.

De begingeneriek van de tv-reeks The Addams Family is iconisch. Dus wanneer de reeks in 1991 opnieuw wordt verfilmd voor het witte doek, moet die melodie erin. Die taak is weggelegd voor Broadway-componist Marc Shaiman.

Speciaal voor onze podcastreeks De Klankband blikt de componist met filmjournalist Robin Broos terug op zijn eerste, grote Hollywood-opdracht. En vertelt hij over andere projecten als When Harry Met Sally…, de musical Hairspray, de sequel van Mary Poppins, de film van South Park en de liedjes die hij schreef voor Steve Martin in het derde seizoen van Only Murders in the Building.