Brussels Philharmonic | Pure sound magic

Pure sound magic

PLAYLIST CURATED BY OREN AMBARCHI

Markeer 25 mei alvast in de kalender: Ilan Volkov, gitarist Oren Ambarchi en Brussels Philharmonic creëren een nieuwe luisterervaring. Het improvisatiewerk Sous Vide van Ambarchi ontstaat ter plekke - een orkestwerk dat live gecomponeerd wordt en zo musici en publiek verenigt. Pure sound magic.

Nieuwsgierig? Wij alleszins wel... We vroegen Ambarchi welke muziek hem inspireert - duik in zijn muzikale geest met deze playlist op Spotify.

live in de concertzaal

beleef Sous Vide live met Oren Ambarchi, Ilan Volkov en Brussels Philharmonic tijdens het concert Scelsi Sound Magic in Flagey

[ontdek ook: Close Encounters]

160423 Oren Ambarchi 688x515

Interview Oren Ambarchi

"we gaan improviseren - het is een interactie tussen mezelf, Ilan en het orkest" - ontdek meer over de compositie Sous Vide in dit interview met de componist

23 24 Affiche Scelsi Sound Magic dark

Scelsi Sound Magic

Ilan Volkov en Oren Ambarchi verkennen als partners in crime de grenzen van het symfonisch orkest. Tijdens Scelsi Sound Magic creëren ze het improvisatiewerk Sous Vide, een werk dat ter plekke ontstaat. Het programma verrijken ze met werken van Giacinto Scelsi (1905-1988) en Tristan Murail (°1947), componisten die, net als Ambarchi, bekendstaan om hun experimentele en vernieuwende benadering van muziek. Klaar voor een volledig nieuwe luisterervaring?

2023 Brussels Philharmonic Kazushi Ono c Lars Bauwens Amber T800 Canon A1 15

Close Encounters

Brussels Philharmonic opent haar deuren. Met Close Encounters neem je een kijkje achter de schermen: beleef het orkest van dichtbij tijdens een open repetitie, en praat na met iemand van op of achter het podium - de dirigent of de solist, een van onze musici, of iemand van het productieteam.

Wil je het huis helemaal binnenstebuiten draaien? Combineer dan jouw bezoek met een rondleiding in Flagey: een ervaren gids neemt je mee in de tijd en achter de schermen van dit iconische gebouw.

Playlist Curated Vary

curated by...

trompettiste Lucienne Renaudin Vary stelde exclusief voor het nieuwjaarsconcert een playlist samen, happy 2024!

Playlist Curated Ivicevic

Curated by... Mirela Ivicevic

we vroegen componist Mirela Ivičević welke muziek haar na aan het hart ligt. Het resultaat? Een persoonlijke playlist met ballades die herinneren aan haar jeugd

Playlist Curated Goebel

curated by... Reinhard Goebel

dirigent Reinhard Goebel stelde een playlist samen: barokcomposities die je zeker een keer in je leven moet beluisteren - let's barock!